ZeroLime - rekryteringsevent


Vad har jag då gjort den här månaden? Jo, till exempel var jag den 6 november på ett rekryteringsevent anordnat av ZeroLime, på Sturecompagniet.

Jag och Dragana
Mingelbild från eventet, jag och Dragana Bild: zerolime.se

Där bjöds vi på varsitt glas vin samtidigt som vi fick lyssna på vad som gör bemanningsföretaget ZeroLime speciellt och vilka fördelar deras bemanningstjänst har för såväl deras personal som kunder. Det är ett helt webbaserat bemanningsföretag, där kan du registrera dina användaruppgifter och meriter precis som på vilken annan sajt som helst, med skillnaden att du här kan ladda upp en egen webbintervju och videopresentation genomförd med hjälp av webbkamera. Arbetsgivare kan sedan själva söka lämpliga kandidater och snabbt få ett första intryck, och därigenom själva matcha kandidater mot uppdrag via Internet.

Webbsystemet minskar behovet av manuell hantering och lokaler. Med dessa lägre omkostnader förstår jag det som, kan ZeroLime jämfört med sina konkurrenter erbjuda en högre lön till sin personal och lägre pris till sina kunder.

Om du registrerar dig och ska spela in en webbintervju är mitt råd att välja kläder som du skulle haft på en riktig anställningsintervju, med en neutral bakgrund. Enfärgade plagg är att föredra eftersom upplösningen inte är den bästa i webbkameror. Fattas bara för mig att spela in en webbintervju. Något jag väntat med på grund av en envis förkylning, men så snart jag är frisk och min röst låter normal så ska det ske! Lycka till, till mig och er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0