Semester: Sölden 4 - 12 april

Nu bär det snart av. Ska försöka föreställa mig hur det är innan jag kommer fram. För att sedan se vad som stämmer överens med det jag trodde. Jag har ju aldrig varit i Alperna förut. Jag har läst om Sölden att man brukar öppna varje års världscup på Rettenbach-glaciären, som ingår i systemet. Det ska faktiskt gå att åka från högsta toppen på Rettenbach ner till byn utan att använda en enda lift (cirka 13 kilometer). Det ska bli minst sagt häftigt att befinna sig 2 000 - 3 000 meter över havet. Någon sa att det är en häftig känsla att åka skidor ovanför molnen... Jag såg på wettervorschau att det ska bli soligt och 15 grader varmt, åtminstone fram tills på tisdag. Ha det nu bra här hemma, det verkar bli fin-fint vårväder här med. Nu måste jag sova, kl 05.20 imorgon bitti befinner jag mig på Cityterminalen. :-)


Byn Sölden. Bild: www.clubglaciar.se/resml.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0