Vy från Söder Mälarstrand

Skolan ligger vid Söder Mälarstrand, en riktig pärla om du frågar mig. Jag tycker arbetsmiljön är väldigt viktig för trivseln. Det ska gärna vara ljusa, stora, fina lokaler. Och så en vacker utsikt. Precis så är det på vår skola. Det säger jag inte bara för att jag läser här. Jag kan tala mig varm om hur trista pedagogiska institutionens lokaler var i Uppsala. För att inte tala om Sociologiska institutionen. Eller vad sägs om att blicka ut över Uppsalas gamla kyrkogård... Nåväl, nedan är i alla fall utsikten som möter oss varje dag i skolan.


Vy från skolan på Söder Mälarstrand, en förmiddag i februari. Bild: egen

I går fick vi lyssna på avgångsklassens projektredovisningar. Deras skilda projekt handlade om kompetensutveckling, lönesättning, e-rekrytering och arbetsmiljöarbete. Det blev en inspirerande dag och kanske var det som allra mest intressant när de talade om hindren de hade stött på i form av tidsbrist och kommunikationsproblem i gruppen. Nåt för oss att ta lärdom av inför våra egna projektarbeten i höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0