En tillbakablick

Tänk vad åren går... innan jag summerar det gångna året tänker jag gå tillbaka några år i tiden, nämligen lika länge som jag hade studentrummet
År 2003 pluggade jag ekonomi i Uppsala
År 2004 tog jag ett sabbatsår och tänkte över vad jag ville göra
År 2005 i januari började jag läsa programmet för personal- och arbetslivsfrågor i Uppsala
År 2006 fortsatte jag studera på PA-programmet, i juni reste jag till lovely New York för första gången, i september var jag på Kreta och i december var jag på Teneriffa
År 2007 studerade jag tredje året på PA-programmet, jobbade extra på personalavdelningen på Q-Med i Uppsala och reste i juni för andra gången till NY!

Under de här åren har jag pluggat och kommit fram till att det är personalfrågor jag vill syssla med. 2006 verkar ha varit resornas år för mig, trots att jag var fattig student. Från att inte ha flugit alls på fem år (senast hade jag varit på Cypern år 2001; jag var i Danmark, Tallinn och Polen däremellan men tog mig dit på annat sätt), hann jag alltså med tre flygresor under året 2006. 2007 var året då jag fick min första HR-erfarenhet; extrajobbet på Q-Med. Sommaren toppades med ytterligare en resa till NY.

När jag nu blickar tillbaka på 2008 inser jag att det har hänt en hel del. Jag skrev klart min C-uppsats i januari, flyttade till Gävle en knapp vecka senare för att jobba med Sandviks sommarrekryteringar och sist men inte minst flyttade jag i september till Stockholm! Anledningarna till min flytt var flera. Jag har så länge jag kan minnas velat bo i huvudstaden, detta mycket för att jag gillar storstadspulsen. Det finns mer företag och arbeten att söka här och dessutom blev det ett bra läge med boende. En bonus är att min syster och flera av mina kompisar också bor här. Jag har inte ångrat mig en sekund! Jag trivs oerhört bra och de gånger jag känner för det går det alltid att smidigt ta sig "hem". Finanskrisen gjorde sitt intåg under tidiga hösten vilket oturligt nog sammanföll med mitt jobbsökande; det är trist att jobben tryter nu när jag vill utvecklas vidare i min yrkeskompetens men skam den som ger sig - det är bara att hänga i!

Vad som väntar år 2009 må bara gudarna veta. Klart är i alla fall att jag har satt upp några mål och det känns oerhört spännande att blicka framåt.

Kommentarer
Postat av: pelle

Var reste du under 2007? Bara sola och bad? Eller "bara" och "bara", det är ju skitskoj det också ;D



Du, det gick inge vidare för Krunegård igår va?

2009-01-08 @ 16:47:11
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: PA-Kickan

Ja vad hände.. synd med tredjeplatsen, trodde inte EMD skulle ta det.. Visst e Robyn grym, kul med liveakten. Tycker fortf Ternheim är bra dock ;)



2007 blev det en NY-resa med stadsvandring, shopping o party. Hur bra som heeelst. Kan varmt rekommendera NY. :)

2009-01-08 @ 17:51:45
URL: http://pakickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0