Tillbaks till skolbänken

Nu kanske ni tror att jag fick kvarsittning. Livet är en skola som man ständigt lär sig nytt i, och var är det bästa stället att lära sig om inte i skolan? :)

På måndag går mitt liv in i en ny fas. Jag börjar nämligen läsa en KY-utbildning som heter Påbyggnad för HR-akademiker. Studierna pågår under ett år och det kommer bland annat ingå tretton veckors praktik. Jag är mycket spänd av förväntan att börja utbildningen för att utvecklas vidare inom HR och jag kommer säkert träffa många intressanta kurskamrater.

Innehållet här på bloggen kommer i och med detta bara att bli mer intressant.


I december på Café Panorama Bild: egen

En dag när jag sökte jobb i december satt jag högst upp i Kulturhuset på caféet som heter Panorama. Därifrån har man en fantastisk utsikt över city och det var lätt att finna inspiration. På fredagar kommer vi att ha schemafritt, troligtvis kommer jag då kunna hittas på Panorama.


Kommentarer
Postat av: pelle

Det där lät ju spännande ju! Är det en tvåårsutbildning eller har alla KY gått och blivit ettårsutbildningar?

2009-01-17 @ 00:12:25
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: PA-Kickan

Sv: KY-utbildningar är mellan ett och tre år långa, de flesta är mellan 1,5-två år. Min är på ett år alltså. Lagom om du frågar mig.



Grattis att du kom in på kursen! Just nu är jag inte så pigg, men jag hinner äta, fixa mig och gå till bussen, iaf. :)

2009-01-20 @ 07:24:42
URL: http://pakickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0