Badplatser runt om i landet

Hitta.se har lagt in en ny funktion så att man kan leta upp ställen där man kan bada runt om i Sverige. Badplatskartan är ett samarbete med Naturvårdsverket och Smittskyddsinstitutet. (Ur aftonbladet.se 6/7-09)

- Det är en bra och lättanvänd sammanställning över Sveriges alla badplatser, säger Jan Prokopek som är affärsutvecklingschef på Hitta.se, och samtliga badplatser får vi rapporterade till oss direkt från respektive kommun.

För mig som ny i storstaden verkar den här tjänsten klockren. Jag tänkte nämligen försöka hitta lite bra badplatser runt om i Stockholmtrakten. Min kära hemmastrand Brämmen i Skutskär, åker jag gärna till när jag är "hemma".


Brämmen, populär badplats vid Rullsands camping, och min favoritstrand no 1! 
Bild: från juli i fjol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0