Underbara dag vid Smedsuddsbadet och Långholmen


Smedsuddsbadet intill Rålambshovsparken

Nu ligger jag efter med uppdateringar. Jag vill börja med att gå tillbaka till 2 juli, en helt underbar torsdag i Stockholm. Efter att ha spenderat ett par dagar i Gävle med omnejd åkte jag tillbaka till Stockholm till torsdagen som inleddes med ett besök där jag kommer göra min praktik i höst. Vi fikade och jag fick träffa övriga på avdelningen och så skrev vi kontrakt, så nu är det bestämt att jag ska göra min praktik på Riksgälden! Jippie, det ser jag fram emot. Mitt intryck är att de har en bra personalavdelning och en arbetsplats med stolta och nöjda medarbetare.

Efter detta prövade jag för första gången strandbadplatsen vid Rålambshovsparken, Smedsuddsbadet. Det blev ett par timmar i solen samt ett dopp i vattnet som var iskallt... Sen promenerade jag till Långholmen, som inte ligger längre bort än en broövergång, där vi skulle mötas upp ett gäng tjejer på kvällen. Där blev det vin, grillning och flera dopp i kvällssolen. En helmysig kväll som avslutades med ett par glas på Mosebacke på Söder.





1 Smedsuddsbadet emellan träden. Långholmen, på andra sidan.
2 På väg till Långholmen över bron (Stadshuset i bakgrunden, jag fattar fortfarande inte hur allt hänger ihop...:S)
.
3 Grillning och kvällsdopp vid Långholmens bad (där det var varmare i vattnet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0