Helg med fredagskväll på caféet



I fredags blev det en sväng på Café Opera och de hade, precis som bilden ovan säger, öppnat uteserveringen. Texten till trots stannade vi inomhus. RIX FM inledde sin festivalturné samma dag (se sommarens turnéschema här) och firade 10-årsjubileum under kvällen. Style uppträdde med bl a sina 80-talshitar Vill ha dig och Fantasi. Jag tog bilder med nya mobilen, men jag har ännu inte lärt mig föra över dessa till datorn så ev publicerar jag de senare. Det var en trevlig kväll med partyglada människor och hög stämning. Måste även tillägga att jag passerade Marie Serneholt och Måns Zelmerlöw vid ett tillfälle, kan inte låta bli att tänka på att om Måns hade vunnit svenska uttagningen till schlagerfinalen så hade han befunnit sig i Moskva vid det laget.


Uppdaterat. Äntligen kommer en bild på Style från min mobil

Apropå Eurovision song contest, var ju norske gutten bara så söt. Han sopade banan med resten av Europa och tog hem segern med det nya poängrekordet 387 poäng. Norge fick poäng av alla länder och hade över 100 poängs marginal till tvåan. Jag gillar verkligen Fairytale och Rybak som har både skrivit och komponerat låten själv, spås en lysande framtid. Kämpegreit Norge!
 
I övrigt har helgen för min del även innehållit en del solande och en del pluggande. En bra start på veckan, önskar jag er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0