Kändisspotting i Stockholm

I fredags när jag såg, träffade - ja t o m rörde, Usain Bolt gick det till på följande sätt. Vi kommer till Solidaritet efter klockan 04. Vi beger oss till dansgolvet längst ner och skakar loss. Ser efter ett tag att folk riktar sina mobilkameror mot dj-båset. Tänker inte så mycket mer på det. Funderar sedan om det är en känd dj som spelar och att fotandet beror på det. I dj-båset står tre killar, de ser ut som typiska dj-killar och det är inget mer med det. Jag känner inga dj:s på det sättet.

Men så tittar jag noggrannare på en av killarna som bär hörlurar. Han liknar ta mig sjutton Bolt!, tänker jag. Jag säger det till mitt sällskap, men i samma stund som jag uttalar orden tvivlar jag starkt. Usain Bolt är världsmästaren som får en miljon kronor i sponsorpengar enbart för att ställa upp i 100-meterslopp. Han kan inte vara här, stå mitt framför oss här och nu! Nej, det kan han bara inte göra. Jag tittar igen, jo, det ser ut som Bolt! Samma ansiktsdrag och stil. Bara i "fel" miljö. Jo, det är Bolt. Men nej... Jo, nej, jo. Jag frågar några killar som står närmare båset. De svarar att det ÄR Bolt. My godness! Han är här i egen hög person. Jag måste f o t a !  Jag tar några bilder. Jag ber om en bild tillsammans. Resultatet ser ni i föregående inlägg.

Igår såg jag två nya kändisar. Svenska kändisar den här gången. På väg till Vapiano Stureplan vid lunch ser jag Ingemar Stenmark, hans Tarja och dottern Iza. På väg hem från jobbet ser jag Eric Gadd vid Nybrogatan, bärandes sitt barn.

Det blev mer kändisar idag. När Allsång på Skansen sände sitt näst sista avsnitt för säsongen var jag på plats. Några av de medverkande syns på bilderna nedan.


Rockaren Jerry Williams körde så det sprutade


Magnus Carlsson och Charlotte Perelli uppträdde med deras kärlekshyllning till Victoria och Daniel – ”Mitt livs gemål”.

Men att se någon spontant på stan, i vardagslivet är festligare. Det smäller liksom högre att se att det här är faktiskt en helt vanlig människa som beter sig som du och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0