Till Globen på kurs


Globen i förmiddags. Längs dessa skenor kan man färdas
med nya Skyview. Måste testas vid tillfälle.


I dagarna två är jag på kurs, vi lär oss kompetensbaserad intervjumetodik. Jag har läst och övat på den tekniken inom ramen för påbyggnadsutbildningen. Det jag hoppas på nu är att få lite uppfräschning av kunskaperna, öva praktiskt och ta del av andras erfarenheter som jobbat betydligt längre med rekrytering än jag.

Det kändes intressant i morse att ta sig till Globen, speciellt när de på radionyheterna sa att samtliga t-banelinjer var inställda (vilket var falskt alarm skulle det visa sig – en busschaufför informerade om att det bara gällde all t-banetrafik ovan jord). SL hade ju dessutom dan innan rekommenderat alla som varken till fots eller med bil kunde ta sig till jobbet att stanna hemma. Kaos var det också inom stora delar av kollektivtrafiken i Storstockholm men av det märkte jag bara att t-banan var ersatt av bussar från Gullmarsplan och söderut. Eftersom Globen ligger inom gångavstånd kunde jag ta mig dit på egen hand med hjälp av en snäll SL-anställds vägbeskrivning. Men det var tur att jag åkte hemifrån en och en halvtimme före utsatt tid, när jag satte mig i kurssalen var det med fem minuters marginal till start. Istället satt kursledaren fast i trafiken och tvingades utnyttja den sedvanliga, akademiska kvarten..!


Min dag i bilder.
Här i väntan på bussen. Vi hade i alla fall tur med vädret.


Globen i eftermiddagssolen.




Första kursdagen var till ända. Vacker skymning från Arenavägen 61, 9:e våningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0