Finansmäss- och modemingel



Möten, mässor och mingel sammanfattar torsdagen, en minst sagt hektisk dag. Förutom egna möten slogs portarna den 7 oktober upp till mässan Spara & Placera som pågår till och med i morgon söndag. Här kan man mingla och prata enskilt med fondbolag, pensionsförvaltare, nätmäklare, banker och kapitalförvaltare. Förutom att prata privatekonomi kan man också lyssna till intressanta seminarier med kända profiler som Charlie Söderberg (känd från TV3:s Lyxfällan). Parallellt arrangeras mässorna Hem & Villa och Hem2010. Biljetten inkluderar entré på alla mässorna. Platsen är Stockholmsmässan i Älvsjö. Gå in och läs mer här.


Riksgälden talade om premieobligationer och Riksgäldsspar och gav ut ett eget Yatzy och från Nordnet fick jag, förutom starten till ett pensionssparande, ett magasin om konsten att lyckas med aktier och fonder.

Jag lyssnade bland annat till ett oväntat intressant seminarium med Monica Petersson om hur man läser det orange kuvertet. Monica arbetar på Pensionsmyndigheten och rekommenderade starkt att gå in och läsa mer på deras hemsida, här. Man kan också gå in på Min pension och få en prognos över sin framtida pension. Det enda som behövs är en e-legitimation. Utöver detta fick jag ett bra boktips för alla rookies, Spara mindre - få ut mer av Claes Hemberg.


Modekväll med Topshop och Elle i Gallerian

Efteråt på kvällen var det VIP-kväll hos Topshop anordnad tillsammans med modetidningen Elle. Det bjöds på dryck, snacks och varsin goodiebag. Musik spelades av DJ Baby J.


Mina nyinköpta gosiga Enya, dvd med The Holiday och blommig, söt korthållare från goodiebagen.


Kommentarer
Postat av: dragana tomic karlsson

Hej Kristina!

Tack för ett bra inlägg. Jag instämmer att mässan var lärorik och att det blev en härlig avrundning på kvällen.

Dragana

2010-10-10 @ 09:19:40
Postat av: PA-Kickan

Sv: Yes! Tack för trevligt sällskap :)

2010-10-10 @ 12:54:28
URL: http://pakickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0