Lots to do in May

Allt går sin jämna lunk under vintern tills aktiviteter och händelser fullkomligt exploderar i maj. Jag vet inte om det är bara i år eller om det händer varje år men inte någon dag sen början av den här månaden har jag åkt hem och gjort inget. Men det är kul förstås, annars skulle jag inte haka på allt som finns att göra.

Den här helgen var inget undantag. I fredags blev det ju dags att besöka COS-butiken. Mycket fin, och stoor var den. Mycket gult är det som gäller just nu tydligen. Jag föredrar nog senapsgult, som är mer lättburet. Vi besökte även Aldo, den amerikanska skoskedjan som öppnade sin första butik i Sverige i torsdags. Mycket fint fanns där, allt från läckra heels till mer promenadvänliga seglarskor och ballerinas.

I går träffades några av tjejerna jag ska segla med i Kroatien i sommar, på Hotel Anglais. Vi snackade förberedelser, packning, bra-att-veta och så vidare och hade trevligt, trevligt. I dag har jag sett Rix FM Festival-premiären i Kungsträdgården, Sa-ade jag det?

Se bilder nedan. De flesta från 2,5-timmars radiopop i Kungsan.


Aldo, på Sergelgatan 7 i Stockholm, som premiäröppnade 19 maj.


En del av Mäster samuelsgatan hade spärrats av...


Det var filminspelning på gång. Men jag skymtade ingen Daniel Craig.


Och så söndagens Rix FM-festivalturnépremiär. Mohombi körde så det rykte.


Loreen framförde My heart is refusing me som hon sjöng i melodifestivalen.


En ny talang, blott 16-årige Ulrik spelade sin version av Lady Gagas Born this way. Samma version som gjorde honom världskänd.


Milow har världens vackraste sammetsröst och var nog bäst under kvällen. Sin beskedlighet till trots spetsade han till slutet på Ayo technology med orden typ "I need you in front of me, but most of all I want you on top of me"....


Tove Styrke hade festivalens coolaste frisyr. Hon sägs bli en ny Robyn vilket är en schyst komplimang.


Som sagt, cool tjej.


Girrlsen längst fram hade ändå kommit av en och samma anledning - Eric Saade. Här rappar han med Jason i sin nya singel, för första gången framförd på Kungsan denna söndag.


Han vet hur man trollbinder sin suktande publik, omåttligt omtyckt och populär som han har blivit sedan han vann svenska uttagningen till Europas schlagerfestival där han slutade på en fin tredje plats. Han var minst sagt P-o-p-u-l-a-r.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0