Sommaren kom till nationaldagsfirandet

Det har varit helg mitt i veckan och jag passade på att fira kvällen innan med ett glas rosé och halloumi med grillade grönsaker på Scandic Foresta. Jag åkte dit efter halvdagen på jobbet och det var underbart att sitta och lapa sol i flera timmar på hotellterassen in på kvällen, nästan så att jag fick solsting, jag fick ta korta pauser och gå in till baren i skuggan... Numera har jag en solkräm som jag bär med mig hela tiden i handväskan. Man vet aldrig när den kan komma till pass!
 
Igår 6 juni, var det dags att fira Sveriges nationaldag. Jag och några bekanta åkte båt ut till Vaxholm från city. Det var första gången för mig i Vaxholm, vilket underbart ställe! Vi tog en lunch, shoppade, strosade omkring och njöt av sol & värme i största allmänhet. Och så, inte minst, en stor bakelse på ett sjönära café innan hemfärd!
 
I dag på klämdagen blev det mycket gjort på jobbet, en skön lunch i solen på Primo Ciao Ciao vid Liljeholmskajen och så ridning som avslutning på helgen. Dion var lika fin som vanligt, och speciellt lysande att rida, hon gjorde som jag ville och vi galopperade två gånger. Det här känns som en bra vecka. Nu laddar jag för Tjejvättern i morgon. What could possible go wrong? Haha, typ - det mesta. Nä, men efter att ha tränat hårt hela våren känns det så snöpligt att jag inte kunde träna på 1,5 vecka pga förkylning. Jag blev frisk - i dag. Men, å andra sidan så har mina muskler fått vila. Och det kunde faktiskt varit värre, om jag hade blivit sjuk den här helgen så hade jag nätt och jämnt kunnat genomföra loppet. Det ska bli otroligt spännnade att komma till Motala och se hur det här cykelloppet går till, första gången för mig som jag deltar. Det ska bli riktigt kul. Wish me luck!
 
Avnjuter ett glas rosé på Terrassen Foresta vid Lidingö
 
Jag njöt av solen in på kvällen - och så lite grillade grönsaker med halloumi.
 
På nationaldagen tog vi båten ut till Vaxholm.
 
Vi strosade omkring bland gränder och kikade i mysiga butiker och gallerior.
 
Mycket blommigt härinne.
 
Snygga hoodies med texten "Vaxholm".
 
Skönt att svalka sig en stund i skuggan.
 
En klassisk, mumsig fika vid vattnet, en bakelse och sodaläsk.
 
Jag och Emelie på bryggan mot vattnet.
 
Och så utanför en butik på Hamngatan i Vaxholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0