Racerhybrid och cykelregler

Depåstop på Café Tornhuset
 
I lördags hojjade vi som sagt till Gustavsberg, sträckan dit blev fyra mil. Efter Nacka var det jättefin landsväg en bit från de stora motorvägarna. På vägen hem tog vi en genväg tillbaka till Stockholm och innan jag var hemma i Danderyd hade jag cyklat ytterligare tre mil. Mer cykelträning blir det i morgon till jobbet och på lördag då jag och D ska ses och cykla långdistans igen. Heja, heja.
 
Precis som i golf och tennis, finns det vissa klädregler i cykelsporten. De riktigt inbitna följer dessa slaviskt. Själv har jag det nödvändiga. Använder cykelhandskar för att minska vibrationer och skydda vid en ev vurpa, glasögon som skyddar mot insekter, smuts och vind och så såklart cykelhjälm. I övrigt tänker jag praktiskt. Jag vill ju ha en så jämn solbränna som möjligt så vid soligt väder kör jag med linne och jag använder mtb-skor eftersom jag kan använda dem även på spinningpass på gymmet! Vindjacka om det är kyligare och blåsigt. Min devis är att det är huvudsaken att man kommer ut och cyklar. Att jag har skaffat en racerhybrid istället för racer beror på att jag vill kunna cykelpendla till jobbet, med pakethållare för cykelväskor istället för att ha rygga med handduk och ombyte, och så något mindre risk för punka med grövre, mönstrade däck. Tjing!
 
Fantastiskt att komma fram till energidepån i Gustavsberg,med glass och smoothie på Café Tornhuset.
 
Här är förresten cykeln, som är en racerhybrid Nishiki Pro SLD med Shimano Tiagraväxlar och Shimano hydrauliska skivbromsar. Inköpt i påskas på Sportson Danderyd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0