Lady Gaga - my new idol

För ett år sen, eller inte ens ett år, i slutet av november inför min inflyttningsfest bad jag min killkompis K fixa en spellista åt mig. Prio ett var att få med Poker Face med Lady Gaga, hon som under sommaren (2008) hade haft en brakhit med Just Dance. Jag hade bara hört den nån enstaka gång, men var fast besluten att få med den på min fest. Det fick jag och jag var lika glad varje gång låtlistan hade gått ett varv och Poker Face hördes igen, en alldeles purfärsk låt som hade fått mig att förstå att Lady Gaga handlade om mer än en one-hit-wonder...

Igår spelade Lady Gaga på Gröna Lund. Jag och syster var där och samtidigt som jag beskådade en konsert med grym fart, fantastiska dansmoves, sjuka scenkläder och skön publikkontakt (hon eldade upp publiken rejält emellanåt) funderade jag på hur det kommer sig att hon spelar på Gröna Lunds lilla scen. Tänkte att när Grönan signade med henne var hon nog stor men inte så megastor som hon har blivit nu, på bara ett par månader en av världens största popstjärnor.

Redan innan hon blev känd har hon skrivit hits åt artister som New Kids On The Block, Britney Spears och Pussycat Dolls. Det visste i alla fall inte jag. Men nu har hon alltså kommit in ordentligt i kändissvängen. Just Dance och Poker Face har blivit superhits och näst på tur är LoveGame (som ju är en av mina favoriter just nu) och lugna Paparazzi. Hennes spektakulära klädstil med udda modeinfall och byxlösa outfits gör henne till en cool tjej och att hon blir ännu mer omskriven, förmodligen väldigt uträknat, men det är för sin uppenbara talang som hitsnickrare hon kommer, och borde, få mest cred.

Och så har hon en underbar röst. För hon körde ju live. Hörde du det Brittan? Hon körde l i v e.


Lady Gaga på Stora scen, Gröna Lund Bild: aftonbladet.se


Hon drog storpublik. Jag läste i dagens Metro att de 23 000 åskådare hon lockade är den största publiken på Grönan sedan Bob Marley spelade där 1980.


Röj på och framför scen. Under Just Dance fick hon hela Grönan att dansa


Hon är född brunett men blonderar sitt hår och bär här blond peruk


Med speciall keyboard/gitarr...


Och speciell stil vid pianot...


Och så en riktig Poker Face-rökare som avslutning.


Hon får tummen upp av mig

Kommentarer
Postat av: delinda

Lady Gaga är semestern i Kalifornien för mig då hitsen spelades konstant. Hon är grym!

2009-08-03 @ 22:31:43
URL: http://wwww.delinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0