Den blomstertid nu kommer



Bilder från Söder Mälarstrand, min väg till skolan

Så här ser den ut, min väg till skolan. För många står skolavslutningen för dörren och det märks, träden grönskar och i luften kan man skönja den där somriga doften av blomster. Än har vi fyra veckor kvar i skolan. Jag ser fram emot sommaren väldigt mycket men tycker det känns helt okej att plugga till slutet av juni. Jag lär mig något nytt varje dag. Det är inte som när jag gick på universitetet... Utbildningen är väldigt mycket mer "hands on". Vi lär oss hur saker fungerar i verkligheten. Teorierna har vi med oss med den akademiska bakgrunden som vi har, och det är viktigt för att inte behöva uppfinna hjulet på nytt. Men särskilt då man som vi ska jobba med personal i olika former, känns det viktigt med en lite mer praktiskt förankrad inriktning. Nu ska jag bege mig ut i solen, looovely.

Trevlig helg, önskar jag er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0