Promenad från Kungsholmen till city


På andra sidan vattnet syns Söder Mälarstrand, nedanför tegelbyggnaderna till vänster ligger min skola. I det lummiga, gröna området till vänster stod jag och fotograferade tidigare samma dag.

  
Till vänster: Båt, jag och Slussen i bakgrunden Mitten: Vy från stadshuset
Höger: Vackert vid vattnet, men man får inte bada


I fredags efter skolan träffade jag min kompis D. Efter att ha suttit ett tag i Rålambshovsparken promenerade vi längs Norr Mälarstrand tillbaka in till city. Det var nästan som att fortsätta Stockholmsutforskningen som jag påbörjade med L förra helgen, vi gick förbi båtar längs med Kungsholmen där människor satt med drinkar och härlig utsikt över vattnet. Vi passerade stadshuset och såg ut över Slussen och Söder Mälarstrand på andra sidan vattnet. Massor av människor var på väg till eller hade just påbörjat sina fredagsnöjen. Senare på kvällen mötte jag upp A och så blev det en uterunda i fredagsvimlet på Stureplan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0