Ny mobil



Så här ser den ut. Min nya mobil Samsung Touchwiz eller med den tekniska benämningen, SGH-F480. Jag gillar den snygga designen och dess snygga grafiska effekter (som när skärmbilden snurrar runt när man växlar till huvudmenyn). Kameran, en 5-megapixelkamera med autofokus, hör till telefonens starkare sidor. Jag läste att det går att göra många inställningar - till exempel för sportbilder eller nattbilder. Färgerna blir generellt bra, och autofokus ger skärpa åt bilderna. Det finns också exempelvis ett läge för ansiktssökning, som hittar ansikten i bilderna och ställer skärpan på dessa.

Turbo-3G med 7,2 Mbit/sekund är en bonus som jag sannolikt inte kommer använda mig så mycket av. Det gör därför inte så mycket att webbläsaren är halvdan, som jag också läste nånstans. Mobilen påminner om Iphone, och Nokia 5800. Nästan hela framsidan täcks av pekskärmen, de enda fysiska knapparna telefonen har är lur-knappar för att svara och ringa i telefonen.

Det som imponerar mest på mig är det snygga skalet och smidiga formatet, i kombination med en bra kamera. Ska ägna närmaste tiden till att bekanta mig mer med luren och dess funktioner. Tack för den här tiden, Samsung SGH-D900, som har fungerat felfritt tills fadäsen i helgen.


Min gamla Samsungmobil; SGH-D900.

Kommentarer
Postat av: delinda

nice med ny mobil =) gillar min nya Nokia 5800.

2009-05-13 @ 18:58:29
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Katarina

Den har jag också =) Älskar den men den kommer aldrig bli lika lätt att sms:a på som en vanlig.Fungerar inte att sms:a när man kör. Kanske är bra då blir det säkrare ;)

Kram

2009-05-14 @ 16:47:22
URL: http://styrman.blogg.se/
Postat av: PA-Kickan

Delinda: Yes. De påminner om varann

Katarina: Jasså :) Det lustiga är att jag smsar snabbare nu, eller så var jag bara seg innan, haha:) Kram

2009-05-14 @ 23:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0