Ghost walk och Sky bar



Nu kan det tolkas som att jag tog hissen nio våningar ner i underjorden för att leta spöken. Nej riktigt så spännande var det inte. För ett par veckor sen såg jag en skylt om en guidad spök- och historietur i Gamla stan. Förra helgen deltog jag och en vän i denna, Stockholm Ghost Walk som den heter, fylld av historia och mystik. Genom de mörka gatorna och gränderna fick vi en lektion i medeltida avrättningar, hemsökta hotell och andra oförklarliga fenomen. Det var roande och intressant, nåt jag kan rekommendera men så värst skrämmande var det inte.




Trångaste gränden i Gamla stan: Mårten Trotzigs Gränd 1-3

Kvällen fortsatte via middag på Flyt och en öl i Gamla stan till den intill centralstationen belägna SkyBar. Det är en inglasad bar som ligger på Radisson SAS Hotels nionde våning. I hissen finns det bara två knappar (som bilden ovan visar); en för markplan och en för våningsplan 9. Där blev det min favoritdrink - Mojito! Kvällen fortsatte till Ljunggrens på söder, sedan East på stureplan och som den utekväll det blev avslutades allt på Village framåt 5-snåret.


På SkyBar med drinken Mojito. Här gick allt fortfarande lugnt och beskedligt till...

Kommentarer
Postat av: anne

:D

2009-07-31 @ 17:30:19
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0