Cykel, simning, ridning, blomster och härlig värme

 
Känns det inte som att sommaren kom direkt i tisdags? Uppemot 20 grader i hela landet och underbart solsken. Det gör mig extra peppad för träning och utomhusaktivitet.
 
När jag kom till Ekebyhovs slott i Ekerö vände jag tillbaka hem igen, en cykeltur på sex mil i söndags.
 
Om en timme ska jag träffa D för att cykla till Gustavsberg. Jag försöker cykla till jobbet en dag i veckan och ägna antingen lördag eller söndag och andra lediga dagar till cyklingen. I söndags blev det en tur till Ekerö och tillbaka i perfekt cykelväder - soligt och inte för varmt och inte för kallt. På Kristi himmelsfärds dag, i torsdags, blev det en kortare tur ut på Djurgården med D och sen hemåt, efteråt in till stan och en sväng till badhuset. Eftersom det bara är en månad mellan Tjejvättern och Vansbrosimmet har jag börjat simträna parallellt med cyklingen. Det blev några vändor i 25-metersbassängen på Eriksdalsbadet, och såklart ut en sväng i utomhusbassängen och njuta av solen och bubbelpoolen. I går blev det ridning som vanligt på fredagar och vi fick för första gången testa att rida utomhus. Helt underbart! Ha en skön helg - ut och njut av underbart väder.
 
Kungsan stod i full blom i tisdags. Jag gjorde butikspraktik på en H&M-butik i city och njöt av en glass efter jag slutade vid tre.
 
Skinnjackan hade jag lätt kunnat skippa denna dag...
 
Uteritt i går med ridskolan i Överby.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0