Mångfald för mig

Då var mitt bidrag till Diversity Challenge 09 inskickat. Det är en tävling där man har chans att vinna en praktikplats på ett större företag. Syftet med tävlingen är att medverka till att öka kunskapen om mångfald.  I ansökan skulle man besvara frågan "Hur kan min mångkulturella erfarenhet gynna min framtida arbetsgivare?". Jag arbetar bäst under tidspress och (det ska gudarna ska veta), det blev tidspress. Min slutkläm blev i alla fall denna:

"Mångfald för mig är att förstå och respektera att människor har lika värde oavsett varifrån man kommer eller vilken sexuell läggning eller ålder eller vilket kön man har. Eftersom jag har vänner från större delen av världen, har jag förstått att vi i grund och botten är mer lika än olika - vi alla har mål med våra liv, vi önskar god hälsa och ett lyckligt liv. Språkkunskaper och kunskaper om olika kulturer och religioner är en oerhörd tillgång anser jag. Genom denna kunskap ökar vi förståelsen för varandra, vilket påverkar ledningens strategi och de normer som råder i det dagliga arbetet. De hinder som gör att människor hamnar utanför undanröjs, och vi kan ta tillvara varje individs bidrag till organisationen."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0