Tjänsteresa: Borås

Tågstationen i Göteborg. Men vi åkte tåg varken dit eller hem. Buss Borås - Göteborg, och flygbuss till Landvetters flygplats.

Förra veckan, torsdag 25 maj, var jag för första gången i Borås med jobbet. Vi fick en genomgång i lagret och kontoret, träffade trevliga kollegor och stötte även på en del stockholmskollegor på plats. Det var möten och genomgångar.

Vägen hem tog vi via Göteborg, en stad där jag önskar att jag spenderade mer tid. Vid midsommar åker vi till trakterna för att fira en av mina kusiner som ställer till med födelsedagsfest. Det ser jag fram emot.

Vi flög hem och det var första gången ever jag flög inrikes. Det kändes naket utan passet! I övrigt var det mesta sig likt. Bara att det gick mycket fortare att komma fram. Det var en spännande och trevlig resa. Framme i Stockholm kändes det ändå som home sweet home. Jag somnade ovaggad på kvällen. Trevlig, solig tisdag!

Shopping inför sommarens segling

Den senaste tidens shopping har kretsat kring vad som behövs inför sommarens kroatiensegling, det har blivit solkrämer, läppglans med solskyddsfaktor, reseförpackningar av schampo, balsam och duschkräm, uppblåsbar strandkudde, strandklänning, seglarskor (viktigt med ljus och mjuk sula ombord!) och sist men inte minst - ny bikini. Dessutom hittade jag något så käckt som en stråhatt när jag var i London. Det jag behöver göra nu för att den inte ska blåsa i sjön när det blåser är att sy fast en halssnodd! Att döma av Emma Danielssons senaste blogginlägg är jag inte är helt fel ute. Ha en riktigt fin vecka! På torsdag är det helg.

Provar outfit inför semestern. Stråhatt från London och bikini från Stadium.

Nöjd är jag också med mina nya remsandaler från Tamaris. De kommer jag ha från nu och heela sommaren.

Lots to do in May

Allt går sin jämna lunk under vintern tills aktiviteter och händelser fullkomligt exploderar i maj. Jag vet inte om det är bara i år eller om det händer varje år men inte någon dag sen början av den här månaden har jag åkt hem och gjort inget. Men det är kul förstås, annars skulle jag inte haka på allt som finns att göra.

Den här helgen var inget undantag. I fredags blev det ju dags att besöka COS-butiken. Mycket fin, och stoor var den. Mycket gult är det som gäller just nu tydligen. Jag föredrar nog senapsgult, som är mer lättburet. Vi besökte även Aldo, den amerikanska skoskedjan som öppnade sin första butik i Sverige i torsdags. Mycket fint fanns där, allt från läckra heels till mer promenadvänliga seglarskor och ballerinas.

I går träffades några av tjejerna jag ska segla med i Kroatien i sommar, på Hotel Anglais. Vi snackade förberedelser, packning, bra-att-veta och så vidare och hade trevligt, trevligt. I dag har jag sett Rix FM Festival-premiären i Kungsträdgården, Sa-ade jag det?

Se bilder nedan. De flesta från 2,5-timmars radiopop i Kungsan.

Aldo, på Sergelgatan 7 i Stockholm, som premiäröppnade 19 maj.

En del av Mäster samuelsgatan hade spärrats av...

Det var filminspelning på gång. Men jag skymtade ingen Daniel Craig.

Och så söndagens Rix FM-festivalturnépremiär. Mohombi körde så det rykte.

Loreen framförde My heart is refusing me som hon sjöng i melodifestivalen.

En ny talang, blott 16-årige Ulrik spelade sin version av Lady Gagas Born this way. Samma version som gjorde honom världskänd.

Milow har världens vackraste sammetsröst och var nog bäst under kvällen. Sin beskedlighet till trots spetsade han till slutet på Ayo technology med orden typ "I need you in front of me, but most of all I want you on top of me"....

Tove Styrke hade festivalens coolaste frisyr. Hon sägs bli en ny Robyn vilket är en schyst komplimang.

Som sagt, cool tjej.

Girrlsen längst fram hade ändå kommit av en och samma anledning - Eric Saade. Här rappar han med Jason i sin nya singel, för första gången framförd på Kungsan denna söndag.

Han vet hur man trollbinder sin suktande publik, omåttligt omtyckt och populär som han har blivit sedan han vann svenska uttagningen till Europas schlagerfestival där han slutade på en fin tredje plats. Han var minst sagt P-o-p-u-l-a-r.

COS öppnar i Stockholm

COS-butiken ligger på Biblioteksgatan

I går slogs portarna upp till invigningsfest av COS för press och media och särskilt inbjudna. Jag satt på Wienerkonditoriet mittemot och såg när en efter en blev fotade och klev in i butiken som äntligen har öppnat i Stockholm. Det är den första butiken i Sverige, COS har haft butiker sedan tidigare i ett par europeiska storstäder, men först nu har man hittat rätt läge och öppnat en butik även här. Varumärket är skapat och ägs av H&M-koncernen och plaggen har ett mer klassiskt snitt än vanliga H&M-kläder och ligger också i ett något högre prissegment.

Jag spottade några kända ansikten, Mikael Nyqvist från Millenniumfilmerna och även Emma Danielsson från Gävle som numera jobbar som moderedaktör på Expressen. För allmänheten öppnar COS-butiken i morgon fredag, 20 maj kl 12. Don't miss!

Lördagsnöje med shopping

"Påskvärmen" är äntligen tillbaka och med den en begynnande känsla av vad som komma skall med resor och segling i sommar. Det blev en shoppingrunda på stan med Delinda där både glass, latte, tjejsnack, inköp av solkräm och sommarklänning m.m. var givna inslag. Nu är det lugn lördagskväll hemma framför Djävulen bär Prada som gäller.

Koftan blev också inköpt under rundan. Påminner litegrann om Missoni.

Vi pausade vid Hötorget med en latte.