Praktisk utbildningsdag i HR

I fredags var jag på en praktisk utbildningsdag i HR som arrangerades av Sveriges HR-förening i samarbete med P-riks och HR-akademikerna. Vi fick en introduktion till rekryteringsutbildning; Från kravanalys till intervjuteknik. Personalchefen för 3:s försäljningsavdelning, Mikael Bäckström, var också där. Han pratade om vad HR-jobb innebär i allmänhet och vad han gör på sitt arbete, där han är med och utvecklar affärer och strategier, i synnerhet. Syftet med dagen var att ge oss en mer praktiskt inriktad del än vad som annars ges i utbildningen. Samtidigt passade jag på att bli medlem i Sveriges HR-förening för att kunna ta del av fler aktiviteter som kommer att arrangeras. På köpet fick jag en biobiljett. : )


Biobiljetten jag fick när jag blev medlem i Sveriges HR-förening Bild: egen

Fotnot: Sveriges HR-förening är en ideell yrkesförening inom personalområdet.
P-riks, Personalvetarstuderandes Riksförbund, är en intresseorganisation för de studerandeföreningar som har anknytning till P-utbildningarna vid Sveriges universitet och högskolor; för närvarande tretton medlemsföreningar
HR-akadmikerna är personalvetarnas studentförening vid Stockholms universitet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0