Reseskildring: Österrike dag 2 - 4

Efter en stärkande frukost åkte vi till backen, efter första dagens lugna (?) pistsvisning kände jag mig redo att på fullt allvar ta mig an glaciären. Jag hade smort in mig med hög solskyddsfaktor eftersom jag hört att solen här är väldigt stark. Men då jag inte märkte någon skillnad i mitt ansikte efter dag ett och två, tänkte jag "Hur farligt kan det vara?" och bestämde mig för att dag tre gå ner till solskyddsfaktor 15. Dessutom fick en insmorning på morgonen räcka... Detta var dumt. Efter det såg jag mer eller mindre ut som ett vandrade stoppljus. För att inte skadan skulle bli värre dag fyra såg jag till att täcka hela mitt ansikte med rånarluva och stora skidglasögon. Föga smickrande för min fåfänga men effektivt solskyddsmedel. Det är tur att inte Säpo har span i österrikiska skidorter, för då skulle de nog lätt ha tagit mig för en terrorist. ;-)


Vädret går alltså inte att klaga på, inte heller skidåkningen, det finns väldigt många och varierande pistar. Här finns allt från nybörjarnjutning till avancerad offpiståkning. Dessutom har vi haft fantastiska fikapauser, vi har suttit på 3 000 meters höjd på en bergvägg och tittat ut över alplandskapet. Det har varit vår energidepå (ätit mackor, chokladpudding och druckit Pago-juice) och en stund av soldyrkan. Synd bara att jag dag fyra fick äta min matsäck iklädd ovan nämnda utstyrsel i strålande solsken. Men jag kunde ju sola benen i alla fall. ;-)

Snart påskafton, Glad påsk!


Glaciären


Vilopaus


Dag fyra: Terrorist?


Härlig skidåkning i Sölden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0