Dagdrömmar om NY


Framför Brooklyn Bridge

Ibland drömmer jag mig tillbaka till New York. Jag älskar NY som stad, och hoppas få återvända dit en vacker dag. Stadsdelarna skiljer sig åt likt städer från andra länder. Staden rymmer lysande neanskyltar och skrikande sirener -  likaväl som myllriga marknader, mysiga butiker i undangömda kvarter och vackra bostadshus i lugna upper class-områden. Där finns skyhöga byggnader liksom underbara grönområden såsom Central Park. En skön stad som ger mersmak varje gång. Det finns verkligen allt och lite till.

Jag kan förstå att staden har gett idéer till många att skapa låtar. Frank Sinatra, Sting, R.E.M, Pet Shop Boys, Billy Joel, U2, Ryan Adams, Norah Jones, Madonna...... för att nämna några.

   
Bilder från NY07
1 Vid Times Square
2 Empire State Building från Rockefeller Center
3 Utanför Magnolia Bakery, stället med cup cakesen i tv-serien Sex and the City
4 Central Park, vy från Rockefeller Center

   
Bilder från NY06
1 Times Square by Night
2 Empire State Building och eh.. New Yorkbo i bakgrunden
3 Vid Fifth avenue, modehuset Fendi
4 Central Park









Kommentarer
Postat av: delinda

härligt med NY ;)

2009-02-22 @ 22:11:35
URL: http://www.delinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0