December månad

December har varit en händelserik månad med en del kringflackande. Jag har varit i Uppsala och städat ur och lämnat mitt studentrum sen sex år, i Linköping och träffat mitt kusinbarn på fem veckor (såå söt) och förstås styrt kosan mot Skutskär och Gävle inför julhelgen. Det blev traditionsenligt juldagsfirande i "pink palace" och efterföljande krogbesök på Heartbreak. Min vistelse i Gävle resulterade dessutom i medverkan i Aftonbladet söndagen 28 december, en artikel skriven med anledning av den nedbrunna julbocken!

Nyårsaftonen firade jag i Stockholm på en väldigt lyckad nyårsfest med filmtema. Omkring hundra personer hade samlats och förutom vårt gäng fanns bland annat stålmannen, Jokern, Cat woman och Captain Jack Sparrow på plats.


Elle Woods (Legally Blonde), Allie (The Notebook), Bonnie (Bonnie & Clyde), Bondbrud (007) och längst fram Maggie Carpenter (Runaway Bride) Bild: egen

Förutom vanligt jobbsökande var jag denna månad på en lunchföreläsning om löneförhandling. Där fick jag matnyttig information om vad man ska tänka på, speciellt när man söker ett nytt jobb och ska förhandla sig till en bra lön. Dessa viktiga punkter tar jag upp framöver i ett eget inlägg, benämnt Löneförhandling. Håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0