EU-val, tennis och Smaka på Stockholm



Smaka på Stockholm i Kungsan med öltänkt och matserveringar.
Bild:
www.smakapastockholm.se

Idag är en sån dag när man kan göra sin medborgerliga plikt. Det är nämligen val till Europaparlamentet. Jag har redan förtidsröstat men än finns det tid för den som inte har röstat, vallokalerna stänger om fyra timmar. Som någon sa på radion: "Gå och rösta, det gör inte ont. Den verkliga smärtan följer av att sakna rösträtt".

Sen är det en spännande tennismatch pågående just nu. Finalmatchen mellan Robin Söderling och Roger Federer i Franska öppna. Ska vi få upprättelse för den snöpliga fotbollsförlusten igår?

Annars var jag en sväng till Kungsan idag och eventet Smaka på Stockholm. Idag är sista dagen på en fem dagar lång folkfest där 27 krogar serverar smakprover ur sina menyer ackompanjerat till musikuppträdanden och övrigt nöjesutbud. Idag var det strålande solsken, och många hade letat sig ut men medelåldern var lite högre än vi trodde. Vi var där vid ett-tvåtiden. Hade folk måhända inte orkat sig upp? Kanske hade fotbollen något med saken att göra också...

Uppdaterat: Robin Söderling hade inte en chans mot schweizaren. Federer tog sin första Franska öppna-titel och fjortonde Grand Slam-titel. Tycker ändå att Söderling har gjort det bra. Han tog sig till final och slog Rafael Nadal på vägen vilket har uppmärksammats världen över. Med rätta är han nöjd över sin insats i turneringen, eller med hans egna ord: "Jag har haft mina två bästa veckor i karriären."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0