Volvo Ocean Race

Ett mäktigt högtryck inleddes i söndags, ett efterlängtat högtryck som har lett till högsommarvärme på upp mot 25 grader (i helgen blir det t o m upp mot 30 grader!). Låter jag som en meteorolog? Det kan stämma, jag har nämligen tokkollat väderleksrapporterna senaste tiden... Hursomhelst startade dagen med en golfrunda på Bromma golfbana med min killkompis K. Det var kul att testa några golfsvingar på ranchen innan hans nio hålsrunda där min insats som caddie var undermålig gissar jag. Hähä.

Sedan träffade jag D inne i stan och evenemangsområdet Race Village på Skeppsholmen. Volvo Ocean Race, världens tuffaste havskappsegling, pågår just nu och inför slutsträckan till St Petersburg har de åtta Volvo Open 70-båtarna funnits till beskådan längs hamnen framför slottet. Volvo Ocean Race Stockholm Stopover pågår 14-25 juni.


Ericsson 3 som har nordisk besättning


Kö till prova på-segling. Vi testade att segla med C55-båtar, en mindre typ av segelbåt med plats för tre besättningsmän.

 
C55-segelbåten som vi provade att segla. :) Det var en upplevelse att själv få styra storseglet ("skopa") och att navigera en segelbåt på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0