Säsongsavslutning P3 Live Session


Fallulah live från studio 4 i Radiohuset

Igår var jag och D på finfin säsongsavslutning av P3 Live Session i Radiohuset i Stockholm. Hypade danska Fallulah gjorde sin allra första Sverigespelning, hon har jämförts med musiker som Jenny Wilson och Bat for Lashes och gjorde en grym insats på scen. En egen stil och en fantastisk röst gör att jag kommer lyssna mycket på henne framöver.


Ola Joyce på scen med gitarren. Men pianot är hans favorit

Ola Joyce gör storslagen, glammig pop och kom med sin debutplatta för någon månad sedan. Hans låt Window Shopping kan jag inte sluta lyssna på på Spotify och jag blev överlycklig när han spelade den live - skönt poppigt drag. Han körde också lugna låtar ensam vid pianot. Begåvad och speciell artist.

Båda artisterna har väldigt otraditionella bakgrunder. Ola har jobbat på ostfabrik i Amsterdam, varit barpianist i Dubai och bott i kloster i Sverige. Fallulah växte praktiskt taget upp på turné i östeuropa med sin rumänska pappas balkandansgrupp.

Minst sagt intressanta artister, kolla in dem och gör det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0