Påskhelgsavslutning med en Edsvikenrunda



Den här påskhelgen kan summeras sol, sol och åter sol. Det är helt underbart att det var sådan sommarvärme med bara lättare svala vindar. Jag har varit en sväng söder om Gävle i föräldrahemmet och umgåtts, ätit god mat och bara varit men också hemma i Stockholm och relaxat, solat, rensat och motionerat. Påskhelgen avslutades med en runda runt Edsviken.

I morgon drar jobbet igång igen men det blir ingen lång vecka. Förutom att veckan börjar med tisdag så far jag och en kompis till London på torsdag kväll för en långweekend. Det blir musikal och typ alla Londonsights som vi kommer åt (med ett kronprinsbröllop i stan!). Det kommer bli så kul och en upplevelse att stan lever upp mer än vanligt. Det kungliga bröllopet förra sommaren här i Sverige sammanföll ju med min födelsedag och jag hade fullt upp med egna festbestyr. Nu kommer jag ha fullt upp med att vara vilsen turist istället, men det är rätt kul ändå - trots att vi inte är där av den anledningen egentligen - att vara på plats vid en sådan historisk händelse.


Solen hann precis gå ner, jag såg den stora, fina brandgula lampan mellan träden när jag sprang ner till vattnet, men lika glad för det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0