Midsommar i Götet


Hotellfrukost på Heaven23, högst upp i Gothia Towers. Finns något som slår det?

Jag är sällan i Göteborg, men på midsommar var vi i trakterna. Det var nämligen släktträff på fredagen hos kusin C som firade 40, liksom hennes man. Efter att ha firat deras 80-årsdag och träffat släkt och bebisar (kusin C:s bebis E på sju månader, kusin A:s E två månader, ett par tvillingsystrar en och halv månad och så den allra yngsta festdeltagaren som bara var en månad gammal) tog vi in på Gothia Towers och deras Sky Executive-rum. I rummet ingick fritt tv-utbud, fri roomserviceavgift, fritt solarium, fri dagstidning samt VIP-frukost på Heaven 23. Jag tror vi utnyttjade allt utom roomserviceavgiften, men vem vill käka på rummet? (Jo, jag solade faktiskt. Efter frukost. Syrrans kille påpekade vissa likheter med Ross i Vänner...) Dan därpå besökte vi Liseberg. Sist jag var på Liseberg var i nian! Jag har varit på Grönan mer även om det inte heller är nåt rekord i antal gånger. Köpte Grönankortet förrförra sommaren och såg bland annat Lady Gaga om ni minns.

Om två veckor har jag semester. Ni som tar semester den här eller nästa vecka. Hjälp, vad ni kan få en toppenbra vecka. Den tropiska hettan är på ingång! En gång när jag studerade och hade sommarjobb, hade jag semester på en vecka. Då åkte jag på bilsemester till Köpenhamn och mellanlandade före och efter på olika håll och vid olika events runt om i Sverige. Det är bland den bästa och mest minnesvärda resan jag någonsin har gjort. Vädret var också otroligt lyckat den veckan. Sen jobbade jag resten av den sommaren utan några som helst problem! :)

Men nu till bilder från helgen. Det var en kanonhelg och en riktig smygstart på semestern!


Räkmackan som serveras i Heaven23 fick inte missas. Såå god, men såå mycket räkor att det nog dröjer tills jag äter räkor igen! Det räckte och blev över.


Radiobilarna! Jag tycker det är riktigt kul att gå på nöjesfält, jag åker det mesta (Balder, Kanonen, Uppskjutet...) utom AtmosFear.. pallar inte fritt fall ens vid "Gröna Lund-höjd".


Det är kul att också testa olika bollutmaningar, som att kasta-basketboll-i-korg här vid "Bollder".


På fjärde försöket lyckades jag pricka korgen och fick jättegosebananen (som fick mig att se ut som en drogliberal resten av dagen men det är en annan femma...).


På första försöket fick syrran ett minigosedjur i gripa-tag-i-maskinen.


Fråga mig inte hur men hon lyckades med konststycket att fånga "två i ett grepp". Det slutade med fem gosedjur på sex försök...!!


Sen sköt vi lite kork


och kastade lite boll.


Och tog glasspaus innan Flume ride.


Avslutningsvis spelade systers sambo på chockladhjul. Han hade två brickor, en med numrena 36-40 och en med 41-45. Döm om min förvåning när jag, med ögat i kameralinsen ser hjulet sakta in och stanna på 39! *knäpp* Tjitjing! Stjärnvinst till syrran (sambon äter inte choklad)!


Stjärnvinsten, två kilo mjölkchocklad. Bra avslutning på en rolig nöjesparksdag, chockladhjulet som vi hade sparat till sist just för att, som de sa "slippa släpa på vinsten i parken". Haha, så rätt de hade.


Glada och nöjda. Sen drog vi till Avenyn med våra vinster och käkade fläskfilémedaljonger och hamburgertallrik.


Avenyn. Efter en fullspäckad och äventyrlig dag var det dags för hemfärd. Fem och en halv timme senare var vi hemma i Stockholm. Det är alldeles för sällan jag besöker Göteborg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0